Tel.: 020-3416332
Mob.: 06-53292448  

Chiptuning v.a. € 225,=

Chiptuning software ontwikkeling

Met trots garandeert CTC u dat zij in Europa tot een select groepje behoort dat in staat is zelf duurzame chiptuning software te ontwikkelen. Hierdoor bent u verzekerd van het meest optimale eindresultaat voor uw voertuig. De programmeurs van CTC zijn hoog opgeleid en maken gebruik van een vermogenstestbank om de chiptuning software tot in perfectie te verfijnen. CTC weet elke keer op een verantwoorde wijze de best mogelijke prestaties uit benzine- en dieselvoertuigen te halen.

Chiptuning software, de modificaties

Elke auto is vanuit de fabriek uitgerust met standaard aansturingssoftware. Deze aansturingssoftware is in de meeste gevallen ver binnen de maximale belasting van de desbetreffende motor ontwikkeld. CTC benut deze marge door de parameters van software meer ideaal op elkaar af te stemmen, ofwel te optimaliseren. CTC heeft het na de aanpassing over "chiptuning software". Deze meer ideale afstemming resulteert onder andere in meer vermogen en koppel. Bij motoren met turbo of een andere laaddrukverhoging levert dit een verbetering van 20 tot 40%. Bij motoren zonder turbo levert een motormanagement-optimalisatie een vermogenswinst van ongeveer 10%. Een ander aspect dat als een groot voordeel wordt gezien is dat de motor na een optimalisatie een stuk levendiger wordt en sneller op gaspedaalbewegingen reageert.

Voorbeeld motormanagementsoftware

Chiptuning software, aansturingsmappen

Tijdens de modificatie van de chiptuning software, past CTC onder andere de onderstaande mappen aan;

  • Gaspedaalinjectie;
  • Koppel begrenzers;
  • Laaddruk turbo;
  • Brandstof / lucht verhouding;
  • Brandstofdruk.

Software varianten vanuit de fabriek

Autofabrikanten ontwikkelen auto’s met verschillende softwarevarianten die zijn geschreven ver binnen de belasting van de motor. Dankzij deze ruime afstelling heeft de autofabrikant de mogelijkheid om verschillende versies, met verschillen in vermogen, van een bepaald model op de markt brengen. Elke auto die de fabriek uitrijdt heeft een bepaalde veiligheidsmarge over. Deze marge is ruim afgesteld om motorische schade te voorkomen. Dit biedt CTC de mogelijkheid om deze overcapaciteit met een chiptuning iets op te vullen, zonder dat het ten koste gaat van de levensduur van de motor.

Geteste en duurzame software

Via de testbank van CTC wordt de software ontwikkeld totdat deze aan alle eisen en verwachtigingen voldoet. Daarnaast bevestigt een testbank nog eens zwart op wit de daadwerkelijke winsten.

 
Offerte aanvragen